PRINS VSI

System holenderskiej firmy PRINS to znakomite urządzenie IV generacji zaprojektowane dla zaspokojenia wymogów najbardziej zaawansowanych systemów wtryskowych. Podczas rozwoju tego systemu producent wyszedł z założenia, że producent samochodu najlepiej wie jak należy zarządzać zasilaniem pojazdu w paliwo. Dlatego, zrezygnowano z dawkowania gazu na podstawie odczytu wskazań czujników pojazdu. Najprostszym i najbardziej skutecznym rozwiązaniem okazało się wykorzystanie sygnałów sterujących wtryskiwaczami benzynowymi. Sygnały te są wynikiem reakcji kontrolera wtrysku benzyny na aktualne zapotrzebowanie energetyczne silnika.

Poniższy schemat przedstawia zasilanie gazowe PRINS VSI

Gaz dopływa do reduktora za pośrednictwem zintegrowanego z nim elektrozaworu gazowego . Po zredukowaniu ciśnienia gazu i przejściu w fazę lotną gaz trafia do modułu filtrującego. Moduł filtrujący odpowiedzialny jest za dokładne oczyszczenie gazu z cząstek stałych. Wstępne oczyszczanie gazu odbyło się w elektrozaworze. Dodatkowo moduł ten wyposażony jest w czujnik ciśnienia gazu i czujnik temperatury gazu. Po wyjściu z modułu sterującego pod stałym nadciśnieniem 2 barów gaz dostaje się do listwy z osadzonymi wtryskiwaczami japońskiej firmy KEIHIN. Z wtryskiwaczy kontrolowanych przez sterownik (przetworzone w oparciu o ciśnienie i temperaturę gazu sygnały sterujące wtryskiwaczami benzynowymi) gaz doprowadzany jest w bezpośrednie pobliże zaworów dolotowych. Na uwagę zasługuje fakt, że dawka gazu dla każdego cylindra determinowana jest przez kontroler wtrysku benzynowego. Dlatego też nie ma potrzeby stosowania emulatorów systemu OBD, a parametry pracy silnika są bardzo zbliżone do zasilania benzynowego w całym zakresie obrotowym.

PARAMETRY KOMPONENTÓW:

REDUKTOR

    • Jednostopniowy
    • Duża pojemność (14g/s)
    • Stabilna praca przy różnych obciążeniach
    • Regulacja ciśnienia
    • Zintegrowany z sensorem temperatury płynu chłodniczego
    • Zgodny z homologacją R67-01
    • W komplecie z elektrozaworem
    • Niewielkie wymiary dla łatwego montażu
    • Homologowany do silników o mocy do 400KM

     

    MODUŁ FILTRUJĄCY

      • Kompaktowa budowa z jednym lub dwoma wyjściami
      • Wymienny element filtrujący zatrzymujący cząstki o wymiarach powyżej 10 mikronów
      • Zintegrowany z sensorem temperatury i ciśnienia gazu

       
       
       

      WTRYSKIWACZE

        • KZaprojektowany we współpracy z Prins przez Keihin Corp. (Japonia) – jednego z wiodących producentów wtryskiwaczy benzynowych
        • Doskonały współczynnik LFR (linear flow rate) zapewniający liniową charakterystykę pracy w pełnym zakresie przepływów
        • Liniowa charakterystyka już po upływie 2,5 ms
        • Trzy podstawowe typy pozwalające na zastosowanie zarówno w małych jak i dużych silnikach
        • Wysoka jakość wykonania zapewniająca bezawaryjną pracę przez 290 milionów cykli


         
         
         
         
         
         
         
         
         
         
         

        STEROWNIK

          • Zdolny do obsługi 8 wtryskiwaczy
          • System sterowania wtryskiwaczami identyczny jak w systemach benzynowych
          • Ciągłe monitorowanie pracy wtryskiwaczy:
          • Brak zasilania
          • Zbyt duże obciążenie
          • Temperatura sterownika
          • Zwarcie
          • Oprogramowanie diagnostyczne pracujące pod Windows 95/98
          • Kontroler CAN
          • Kompletny z okablowaniem – poszczególne przewody są kolorowane i opisane co ułatwia montaż
          • Automatycznie przełącza zasilanie na benzynowe w wypadku wyczerpania gazu i awarii systemu

           

          PRZEŁĄCZNIK

ajax
ajax